Leden 2012

Co jsem to probohyni udělal

19. ledna 2012 v 20:36 | Sykysan |  TVORBA
Tento článek pojednává o mně(jako každý druhý tady) a o mém sekundantovi M0tim a naší strastiplné cestě za splněním snu. O cestě tvůrců Asistenta detektiva Zbyška. Tento článek měl být hrozně podrobný, vtipný a poučný, ale není. To mě dopříště naučí vest si poznámky průběžně.

Tak jak bych začal...asi od začátku. Prvním a jediným impulzem k vytvoření visual novely byla soutěž na stránkách Animefestu. Hodně se zajímáme o videoherní průmysl a v budoucnu bychom se mu chtěli věnovat i profesionálně (nebo nejméně nezávisle). Takže jsme pochopitelně byli z náplně soutěže nadšeni. Jak se při druhém ročníku ukázalo, není tohle nadšení úplně rozšířené (vzhledem k tomu, že renai hry do prvního ročníku soutěže vpodstatě obstaralo pevné jádro naší otaku komunity). Po zjištění, že se tedy další ročník konat nebude, jsme museli vzít osud do vlastních rukou a visual novelu si udělat jen tak pro sebe.


"Pocem...vymyslíme to."
Zde vám stručně popíši jak námět na "Zbyška"(jak mu interně říkáme) vznikal. Takhle jednou pozdě v noci, jak to často děláváme (noční ptáci), jsme se u hraní Persony 3 rozpovídali o možném námětu. První návrh byl sehnat si talentovaného kreslíře a udělat komediální reverse harém. Talentovaných kreslířů je tu u nás sice docela dost, ale ani jeden bohužel nemá koule...a když má, tak nemá čas...co dál? Uděláme si art samy. HAHAHAHAHAHAHA!!! Nojo, ale co nám zbýva? Mám to! Bude se to celý odehrávat ve tmě...po šesti hodinách a milión dvaceti geniálních nápadech jsme zoufalí a unavení uznali, že je to daleko komplikovanější než celou visualnovelu nakreslit. "Světlušku" jsme tedy odložili na jindy.

"Co umíš nakreslit?" "Delfína." "Dobře, bude to o delfínovi." "Tak jo, bude to detektiv s buřinkou." "Jojo, přesně...a bude vyšetřovat vraždu..." "...jednorožce..." "...co se odehrála na duze..." "No jasně!!!"

Přesně takhle to bylo. Přísahám. Vychrchlali jsme první možnou kravinu a opravdu ji zrealizovali. A bylo to skvělé. Následovalo pár týdnů nadhazování nápadů a možných zápletek, až byla jednoho dne nad mou postelí nástěnka s prvním nástinem základní linie příběhu.

Herní studia
Následuje část, která je tak nějak v mlze. Engine byl jasný...pochopitelně RenPy. Novelty fakt ne:-D Po vymyšlení kompletně všech linií a postav přišlo na řadu kreslení. To jsem obstarával já a přiznám se, že bylo asi dost nezáživné, protože tuhle fázi si vůbec nepamatuju. Jaké bylo programování vůbec netuším. Ani jsem ho nezkusil. Po "kompletním" dokreslení (myšleno pocení byť jen jedné hezké linky, slepování fotek a protahování přes photoshop) celého vizuálu tak přišlo slibování. Naše naivita o tom, že teď to teda jako bude do měsíce hotový, když je všechno nakreslený, byla do nebe volající. Taky se nám to vymstilo. Naslibovali jsme už v srpnu hory doly a bylo z toho jenom zklamání ze zklamání. Pak přišlo září a nový semestr a s ním i Herní studia. Tento přednáškový cyklus dávál jako jednu z možností ukončení vytvořit herní projekt. Tak co s načatou hrou...?
Měli jsme konečně závazek a termín. Práce samotná šla většinu času jako po másle. Pomlau jsme na Zbyška nabalovali jak původně zamýšlené nápady, tak i ty co přišly v průběhu tvorby. Takže se nám nakonec hra rozrostla z původně zamýšlené půlhodinky na hodinu a půl. To jediné nás možná omlouvá z tak obrovského zpoždění.


Finišování aneb jste horší než Blizzard
No a pak přišlo finišování. Dantovo Peklo je oproti finišování takovéhoto projektu líbezným pohlazením po tváři. KDE SE DOPRDELE VŠECHNY TY CHYBY BEROU?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Jaktože najednou musím kreslit tisíc nových věcí!!! Zapomenutá a nedodělaná celá jedna alternativní linie? Samozřejmě. Ne, vážně. Je to to nejhorší co na světě existuje. Hladomor? Pche. Genocida? Sem s tím. Finišování visual novely...HELL NO!!! Velké díky patří Ruchii za korekturu. Aspoň povrchně nám odstranila asi milión chyb. Zbyšek by byl jinak pro česky rozumícího člověka nestravitelný:-D I tak pochopitelně uniklo zrakům všech betatesterů pár drobností, ale...to je život, vyrovnejte se s tím. My už jsem úplně na dně. Šahat na to už nebudeme:-D No a s touhle mravenčí prací se pochopitelně přihrnulo další zdržování. Zkušenosti s dokončováním různých projektů máme, ale tohle předčilo všechny katastrofické scénáře. Pár lidí co nám drželi palce jsme tím už doháněli k šílenství, takže už žádné sliby. O dalších našich projektech budeme informovat, ale nic nečekejte, dokud nebude něco ke stažení. Všechno však zdárně došlo do svého konce a já osobně jsem s tímhle surrealistickým, anarchistickým a rozkošným dílkem spokojený.



Prosím čekejte
Ještě na chvilku zůstanu u našeho problému s přehnanou délkou vývoje Zbyška. To nakonec určilo výběr zastřešujícího jména pro naši dvojci (a v budoucnu snad pro více podobně zapálených lidí). Dane Vávro, ty husito...třes se! Oficiálně vám teď představuji budoucnost českého herního průmyslu. Přesně v duchu naší práce...please wait...


Na závěr bych chtěl požádat vás, kdo si Zbyška zahrajete. Obětujte prosím pár minut a napište sem do komentářů svoje dojmy. Nebo úplně nejlépe, rozžhavte své blogy a sesmolte pro nás nějakou recenzi. My máme to štěstí, že nás nehodnotí žádný pseudokritik z FreeHer, ale tu smůlu, že nás tím pádem nezkritizuje vůbec nikdo. Pomozte tedy prosím rozšířít Zbyška dál... je to otřepané, ale zajímá nás názor opravdu každého. Pochopitelně vám také nemůžeme zakázat nakreslit nějaký fanart nebo napsat fanfikci:-D

Těsně před koncem populární renpy statistiky:
Aktivní vývoj trval zhruba pět měsíců. Hra obsahuje 4 387 screenů, 33 155 slov, což je 7,6 slova na screen. Dále hra obsahuje 104 rozhodovacích menu a dohrání jednoho z hlavních konců trvá přibližně hodinu až hodinu a půl.

Ke stažení zde: http://www.pleasewait.cz/

Dneškem počínaje jsme začali pracovat na novém projektu. Nechte se překvapit a nebo dohrajte jeden z hlavních konců Zbyška na jehož konci se dozvíte o co půjde:-)

PS - Největší inspirací pro nás byly renaiky z výše zmíněné Animefestí soutěže. A to konkrétně Enmaku, Heartbeat a velké poděkování směřuje Wolfiimu za to, že nám dal k nakouknutí script Podzimu. Visual novelám zdar!

Asistent detektiva Zbyška

19. ledna 2012 v 2:31 | Sykysan |  BLOGOVÁNÍ
Nebudu to protahovat...je to konečně tady...

STAHUJTE


Doplňující článek dodám někdy po zasloužené dovolené:-D Nebo lépe řečeno...po zkouškovém období:-D

Sezóna 2012 - Zima 2

15. ledna 2012 v 12:11 | Sykysan |  ANIME

Recorder to Randsell: Je to orginální a vtipné.


Brave 10: Na tenhle kousek jsem se těšil už od chvíle, kdy jsem se dozvěděl, že odstartuje v zimní sezóně. Takže zhruba před čtyřmi honinami. Dýchlo to na mě z premisy Basiliskem a Ninja Scrols a ty fakt můžu. Podobný "kóga" žánr narvaný ochránci s miliardou různých skillů tu chyběl jako sůl, takže jsem se na něj oprávněně třepal. Bohužel zklamání mě velice mlaskavě lisklo. Akční představovačka hlavního hrdiny je uboze statická, ale tváří se jak spása akčního anime (a nezlepší se to!). Ústřední princezna/kněžka/nástupkyně klanu/cosi aspiruje na otravnou káču roku. Charakter desing je neoriginální, někdy až vyloženě nehezký. Celkově to zamrzí hlavně proto, že když nechcete promarnit život u některého z libovolných nekonečných shonenů, musíte pro kvalitní akční scénu do zaprášeného archívu nebo si znova pustit Samurai Champloo. Takže vraťte nám laskavě zpátky sůl. Já jsem prakticky moudrá selka, já si chleba rubínama neposypu...


Senki Zesshou Symphogear: Nezájem. Rovnou se přiznám, že jsem to ani nedokoukal. Krom vyloženě špatné animace je to navíc otravně přeplácáné. Kdykoliv jindy bych zpívající superhrdinky přivítal s otevřenou náručí, ale tady jsou fakt k smíchu. A to nemyslím jako přirovnání, ale opravdu jsem se jim reálně nahlas smál přímo do pixelů. Je to nepovedené, opravdu. Tak odfláklá pozadí a charakter design zvládne každá druhá pipka na devartu. Zbytečnost.
EDIT: tak jsem to nakonec omylem dokoukal...nic se nemění. Ba naopak, je to horší! Nastoupí totiž třidéčko.


Danshi Koukousei no Nichijou: Tak jo. Moc jsem tomu ze začátku nevěřil, ale dlouho tu nebylo komediální anime, které by k látce přistupovalo tak čistě scénáristicky. Animace ucházející, charakter design obkreslený z mangy, ale napsané a zrežírované je to nadprůměrně. První půlka je docela typická komedie ze školního prostředí. Parta středoškoláků řeší holky, holky a holky. Něco víc tendenčního aby člověk pohledal. Ale někdy v půce si uvědomíte, že gagy nejsou tak nějak k popukání(i když vtípek s oblékáním sukně mě rozesmal hodně), ale že u nich uznale pokyvujete hlavou a užíváte si jejich chytrost. A závěrečná vypointovaná parodie na osudová setkání je třešničkou na dortu (kterou ještě podtrhl ending). Rozhodně překvapení sezóny.


Moretsu Uchuu Kaizoku: Vyčpělé, vizuálně nezajímavé, scénáristicky předvídatelné, nudné, bez jiskry, vycucané z prstu, všední, únavné, jednotvárné, nezáživné, mdlé, otravné, chatrné, nekvalitní, neoriginální, nepodstatné, zbytečné...

Sezóna 2012 - Zima 1

13. ledna 2012 v 22:17 | Sykysan |  ANIME

Nisemonogatari: Bakemonogatari2 - a nic jiného jsme taky neočekávali. Druhé řady všetšinou v prvních dojmech nekomentuju, ale tady vyjímku pochopitelně udělám. Shaft až do morku kostí, s dechberoucí animací a ještě lepším grafickým zpracováním. Bakemonogatari je bezpochyby vyjimečným kouskem, ale zdá se mi, že často zbytečně přeceňovaným. A Nisemonogatari se křečovitě drží své starší sestry. Shaft celkově scénaristickou průměrnost dost dobře maskuje za dokonalé vizuální zpracování a různé jiné manýry (s vyjímkou Madoky). Vizuál je ovšem tak zdařilý, že by možná komplexnější příběh dělal z jejich sérií nestravitelnou záležitost. Nisemonogatari je tak tedy vykrystalizovaným Shaftem (či vykrystalyzovaným Bakemonogatari) a ukáže nám, že anime jde dělat i jinak. Líp.


Kill Me Baby: Pamatujete si na tu spolužačku na střední, co zabíjela lidi? Všichni jsme takovou měli. Podrážděná tsundere, co pro zloměný vaz nechodí daleko. Užili jsme si s ní hodně zábavy i problémů. Vždyť byla přece zabiják. Jo a ještě ta ninja z béčka. To bylo taky číslo. A teď si představte, že všechny ty trampoty někdo převede do komediálního slice of life. No nebyla by to zábava? No... Technicky se Kill Me Baby drží někde v začátcích velkého boomu slice of life a poměrně mu to sluší. A jak to u tohoto žánru bývá, je stopáž jednoho dílu rozkouskována do hromady menších skečů. Ovšem to, co ve včech ostatních sériích podobného typu funguje úplně samo, tady selhává na celé čáře. Samotné skeče jsou hodně vtipné, ale pointy se k vám dostavují se spožděním. Problém je především v tom, že málokdy pochytíte kdy jednotlivé kousky začínají a končí. Díl si nedokáže udržet konzistenci. Dokonce ani jediný postupně vypointovaný podklad, který by to množství vtípků nějak držel pohromadě. Vzniká tak sympatický, ale těžko sledovatelný popcorn, který musíte jíst ze síťované tašky.


Inu x Boku: Kousek, který se křečoviťe snaží zalíbit úplně všem. Za svým cílem jde s vypočítavou přesností. První setkání hlavní dvojce je něco tak trapně vykalkulovaného až se divím, že si tvůrci myslí, že jim na to někdo skočí. Inu x Boku se horlivě snaží být superdramatický a následně legračně nad věcí, ale přitom z něj teče neupřímnost po hektolitrech. Charaktery jsou okázale cool, scénář promyšleně stereotypní, animace podle posledních trendů. Bohužel žijeme na planetě Zemi a tak nemám pochyb o tom, že z tohoto kousku bude velký hit. Já ho vehementně vynechám a budu se dál rochnit ve svém pseudo-intelektuálním snobismu.


High School DxD:
Otaku17: Viděl jsi už DxD?
KurosawaEchiLover: no jasně vole krutý jak prase
Otaku17: No já nevím, je to takový stereotypní.
KurosawaEchiLover: pičo vole co máš jako?
Otaku17: Ale nic, v poho.
KurosawaEchiLover: nejvíc bych mrdal tu redku
Otaku17: Jo, no. Je nejhezčí.
KurosawaEchiLover: a to prádlo, uplně mi z něho hučí
Otaku17: Jen moc nechápu ty kouzla tam.
KurosawaEchiLover: vole jaký kouzla? XD
Otaku17: No jak se mění na ty démonky atd...
KurosawaEchiLover: maj skvělý bradavky
Otaku17: Jo, je to moc hezky nakreslený, ale nic originálního. Tohle asi vynechám.
KurosawaEchiLover: nechápu tě vole, dyk je to nejlepší
LaBlueBoy přijal multichat
LaBlueBoy: DxD RULEEEEEEEZZZZZ!!!
KurosawaEchiLover: JOOOOO VOLEEEEE!!!
Otaku17 opustil multichat


Another: Tak hned pro začátek, aby se neřeklo, vás tahle hororová lahůdka odzbrojí precizně prokreslenými pozadími a animací na té nejvyšší úrovni. Na chvilku vás pak schladí vyložene (hudebně) hnusný opening, aby se Another vrátilo zpět do svých kolejí a rozjelo atmosférickou jízdu. Charakter design se drží někde mezi Irohou a novým Idolmasterem, takže radost pohledět. Překvapí i konzistentní barevnost, která se nedrží za každou cenu hororových standartů. Potěší i příjemný retro soundtrack. Hororová atmosfére se tu staví klasickými postupy, ale přitom ostatní scény zdobí mnohé režisérské vychytávky. O Another je opravdu dobře postaráno a i kdyby to nebyla zrovna mega pecka, stále bude velmi příjemné si tuhle sérii skouknout.

Fest*Foto #1

10. ledna 2012 v 15:31 | Sykysan |  TVORBA

Minulý rok jsem Animefestí soutěž s kalendářem vzdal, ale letos se dlouhodobé soutěže jen tak nevzdám. A to z jednoduchého důvodu. Baví mě daleko víc:-D První kolo Fest*Fota proběhlo a jelikož jsem se neumístil, tak snad mohu svůj pokus zveřejnit. Foto to byla bohužel nouzová, protože původné zamýšlená fotka dost zásadně selhala. Jelikož fotím na stroje, které někdo sestavil dávno předtím, než jsem se narodil, dostala technická kvalita fotky dost na prdel. Ostatně to můžete posoudit níže. Pokoušeli jsme se s dalšími přáteli cylony o scénu z mého oblíbeného vánočního anime - Suzumiya Haruhi no Shoushitsu. No, tak příště to snad jistí digitál:-) I když ani to mi snad nepomůže vzhledem ke vzájemnému negování náplně dalšího tématu a těch pampelišek co nám rostou pod oknem:-D Budu muset někde vyhrabat poslední špetky důvtipu a pořádně se zamyslet:-) Game on!

Zaslaná soutěžní fotografie.

A zde původní záměr a tragický výsledek.

A vzor pro původní záměr:-)

Year-round Fest 2011

4. ledna 2012 v 0:16 | Sykysan |  BLOGOVÁNÍ
Tento text neprošel ani imaginární korekturou...omlouvám se, ale už nemůžu korekturu ani cítit.

Silvestrovská tequila a pangalaktický megacloumák už se mi z těla pomalu vypařily a tak jsem se konečně mohl pustit do bilančního článku. A jelikož jsem tlustá lemra, tak to shrnu jen v rychlosti a útržkovitě. Můj otaku rok byl poměrně průměrný, ale příjemný. Sešlo se nám tu velice dobré kombo překvapivě kvalitních conů (ano, myslím všech třech!). Nemá cenu je shrnovat, docela podrobné reporty jsem napsal na všechny. Stačí jen říct, že jsem opravdu šťastný, že máme tak schopné lidi, kteří dokáží profesionálně obstarat kopu zábavy.

Co se anime týče...ať si kdo chce co chce říká...já opravdu žádný úpadek nezaznamenávám. Letos bych vyzdvihl trojici kvalitativně hyper-extra-krutých kousků.

Mahou Shoujo Madoka Magica: O tom není žádná. Měli jsme tu čest a byli svědky dalšího anime mezníku. Už se konečně nebude říkat letopočet "před Evangelionem". Nastupuje éra "před Madokou". Shaft se Madokou ale paradoxně vyčerpal. Vyčpělá Denpa Onna se pokoušela shaftovskými trademarky zakrýt naprostou scénaristickou prázdnotu a Maria Holic je prostě jen...pokračováním. Co nevidět nás ovšem čeká Nisemonogatari!!!!!

Ano Hana: Citová ždímačka, která dokazuje, že japonci nejsou emocionálně ploší a jestli jsou, tak to dokaží famózně kompenzovat. Typicky egocentrické pseudodepresivní téma protkané všemi melodramatickými anime je tu podáváno ve skromných dávkách inteligentních dialogů a letmých náznaků. Tady si cynik s romantikem smírně podávají ruce.

Nichijou: Selamat pagi, děcka. Nechápu vás. Něco tak zjevně humorně explozovního se vám podává na stříbrném podnose a vy okolo toho projdete jak kolem stánku s gyrosem. Vyčítat si to však můžete jen vy sami. My ostatní, osvícení, si připravíme uvolňovač svalů a po sedmnácté se podíváme na stavění domku z karet.

Za zmínku též stojí svěží Hana-Saku Iroha, shoujo shonen Chihayafuru, supervtipní Level E a Onii-chan...Dakara-ne!!, "úchylné" Hen Zemi, důkaz, že i shonen-ai může mít scénář No. 6, dojemné moe Usagi Drop, návrat Ikuhara Kunihika Mawaru Penguindrum a akční Guilty Crown a Ben-to.

Celý můj otaku rok se vpodstatě motal okolo trojky. Tři cony, tři výjimečná anime. V osobnostně-rozvojové sféře bych zmínil tři události.

Prvním osobním zářezem v otakingu se stalo vlastnoručně vyrobené AMV Krakonohe Hime. Věc, kterou jsem měl naplánovanou už několik let, se povedla až pro AF10. S odstupem času jsem docela spokojen a chystám se pomalu a jistě na další. Spolu s tím bych chtěl taky vyzdvihnout skvělý projekt AMV.cz. Taky jedna z věcí, která mě hodně motivuje, i když teď jsem se spíš pasoval na jejich oficiální roztleskávačku. KDE JE K-RVA TO P-SRANÝ MEPko!!! :-D

Další důležitou věcí je příspěvek ve Vějíři. Neocenitelná zkušenost a reálně fyzicky hmotný důkaz o mém otakingu. DanQ si zaslouží metál za trpělivost a celý tým okolo Vějíře by zasloužil dvoutýdení dovolenou v Karibiku. Moc díky za možnost se realizovat.

Posledním bodem bude horký brambor jménem Asistent detektiva Zbyška. Komunita jako taková a animefestí ren-ai soutěž byly hlavními motivátory pro rozjetí tohoto projektu. Amatérská visual novela nás vpodstatě provázela od začátku roku až po teď. Už je dokončená, jen nás bohužel zaskočila nečekaně náročná práce s korekturou a celkový finishing. Práce na tomhle projektu nás naučila už nikdy neslibovat termíny a částečně nám plní sen o vytvoření videohry (je to herní žánr...ale).

Ke konci už mě napadá jen moje už tradiční účast v soutěžích na stránkách Animefestu. Pár kousků neskončilo úplně špatně a dokonce si sáhly i na bedny vítězů, ale největším úspěchem je pro mne jednoduše jen aktivní účast. Že jsem se k tomu dokázal dokopat. Tento rok se snad aktivně zapojím i do dlouhodobého FestFota, i když první příspěvek jsem si na poslední chvíli cucal z prstu. Naštěstí anime cukroví jsem nepodcenil a zásoby marcipánu měl už týden dopředu.

Do nového roku si přeju víc splněných bodů mého plánu a nejméně stejně povedené cony jako byly v minulém roce.

A jaký byl váš rok?
SEO